لوگو

آشنایی با طراحی لوگو برای شرکت

آشنایی با طراحی لوگو برای شرکت را باید به یک تیم ماهر بسپارید. به این دلیل که لوگو نمایانگر کسب و کار شما در جوامع مختلف تجارت است. متأسفانه برخی به خاطر هزینه کمتر به شرکت‎هایی که تبحر کافی در این حوزه ندارند، اعتماد می‌کنند و بعد از مدتی از انتخاب خود پشیمان می‌شوند؛ چراکه به نتیجه و بازدهی که انتظار آن را داشتند، دست پیدا نکردند.

طراحی لوگو و انواع آن

طراحی لوگو و انواع آن

لوگو چیست؟

قبل از اینکه به بررسی طراحی لوگو برای شرکت بپردازیم، بهتر است کمی در مورد لوگو با شما صحبت کنیم. یک طرح گرافیکی را در نظر بگیرید که به این طرح می‌توان لوگو گفت. توجه داشته باشید که این طرح به عنوان یک نماد تجاری شناخته می‌شود و می‌تواند هویت یک شرکت، سازمان و … را بازگو کند.

لوگو چیزی است که مردم آن را به راحتی به واسطه خدماتی که ارائه می‌دهد، می‌شناسند مانند لوگوی پپسی که شما در هرکجای جهان که باشید وقتی لوگوی آن را مشاهده می‌کنید، متوجه می‌شوید که قرار است با چه محصولی روبرو شوید. مهم نیست که لوگو کوچک یا بزرگ باشد؛ چراکه در بازار تجارت حرف اول را می‌زند و هویت خدمات و کسب و کار شما را معرفی می‌کند.

طراحی لوگو با کامپیوتر

طراحی لوگو با کامپیوتر

ویژگی های یک لوگوی مناسب

طراحی لوگو برای شرکت کار ساده‌ای نیست؛ چراکه یک سری ویژگی‌هایی دارد که طراح باید مدنظر قرار دهد.سادگی اولین و مهم‌ترین معیار در طراحی لوگو است، البته سادگی در عین خلاقیت منظور اصلی ما است. هرچقدر طرح ساده و بدون حاشیه‌تر باشد، قطعاً نتیجه پایانی کار، تحسین برانگیزتر خواهد بود. به این دلیل که لوگوی ساده به راحتی قابل شناسایی و فهم است و لازم نیست مشتری زمان زیادی را بیندیشد تا به معنی آن پی ببرد.

مشاهده
طراحی لوگو موشن

لوگوی شرکت باید نماینده کسب و کار آن شرکت باشد، یعنی طراح طرحی را انتخاب کند که گویای خدمات شرکت مورد نظر باشد. حتی اگر قرار است چیزی به مرور زمان به طرح لوگو بیفزاییید، باید با طرح قبلی کاملاً مغایرت داشته باشد. طرح گرافیکی باید به شکلی باشد که بتوان آن را در اندازه‌های گوناگون مورد استفاده قرار داد. در غیر این صورت نمی‌توان به راحتی در رسانه‌ها از لوگوی مورد نظر استفاده کرد؛ چراکه قابلیت تغییر در انداز‌ه‌های مختلف را ندارد.

نحوه طراحی لوگوی شرکتی

جهت انجام طراحی لوگو برای شرکت در ابتدا باید هویت برند خود را مشخص کنید. سپس از یه طرح محبوب الهام بگیرید که اینکار باید با چاشنی خلاقیت به همراه باشد. هر لوگویی یک سبک خاص و انحصاری دارد که باید سبک لوگو را در همین ابتدای کار تعیین کرد. اینکه لوگو چه نوعی است هم خود یک موضوع مهم است و باید طراح به این مقوله هم توجه کافی داشته باشد. نوع لوگو می‌تواند تایپوگرافی، مونوگرام، آرم، انتزاعی، سمبل‎ها یا تلفیقی باشد.

طراح خوش سلیقه باید با خلاقیت تمام رنگ پالت را مشخص کند تا در ادامه کار دچار سردگمی نشود و سپس به سراغ نوع فونت برود. نوع فونت باید با سبکی  که انتخاب می‌کنید همخوانی داشته باشد، یعنی اگر سبک شما کلاسیک است، فونت هم نباید فونتی مدرن باشد. حالا لوگو ایجاد می‌شود و بعد از بررسی و ارزیابی طراح اگر به اصلاحیه نیازی باشد، لوگو را اصلاح می‌کند.

طراحی انواع لوگو شرکتی

طراحی انواع لوگو شرکتی

سخن پایانی

در مورد نحوه و ویژگی‌های طراحی لوگو برای شرکت به صورت مختصر ولی مفید با شما کاربران عزیز صحبت کردیم. بهتر است بدانید که کانون تبلیغاتی فرمو با سابقه طولانی، آماده ارائه خلاقانه‌ترین طرح‌های گرافیکی به شما عزیزان است. کیفیت بالا، قیمت مناسب و انجام پروژه در کمترین زمان ممکن همگی از جمله دلایل ترغیب شما به این مجموعه برای دریافت خدمات این‌چنینی است. توجه داشته باشید که لوگو قرار است در طولانی مدت نشانگر هویت کسب و کار شما باشد و به همین دلیل، طراحی آن را نباید دست کم بگیرید.

مشاهده
اهمیت داشتن لوگو برای کسب کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *