از آنجا که دیجی کالا یک سایت بسیار موفق در زمینه عرضه کالا و محصولات است، بسیاری از افراد زمانی که اقدام به طراحی سایت فروشگاهی میکنند، این مجموعه را الگوی خود قرار میدهند. دیجی کالا از همه زوایا توانسته است نیاز کاربران خود را برطرف کند. به صورتی که مشتریان او به هیچ فروشگاه یا مجموعه دیگری برای خرید نیاز ندارند و هر چیزی را که بخواهند میتوانند در همین مجموعه بیابند. در این مطلب به بررسی این سایت، ویژگیهای آن و تمامی نکات برای طراحی سایت مشابه دیجی کالا پرداخته میشود. پس تا انتها همراه ما بمانید.
چرا افراد به دنبال طراحی سایت مشابه دیجی کالا هستند؟
این سایت توانسته است به موفقیت چشمگیری در حوزه کاری خود برسد. به همین خاطر افرادی که میخواهند کسب و کار خود را حول محور سایتهای فروشگاهی آغاز کنند معمولا دیجی کالا را به عنوان یک الگو در نظر میگیرند و تمایل دارند که سایت خود را مانند این مجموعه طراحی کنند. البته باید گفت طراحی خاص سایت سهم به سزایی در موفقیت این مجموعه دارد اما نمیتوان از تولید محتوای باکیفیت و تخصصی که گردانندگان سایت دارند نیز چشم پوشی کرد. در ادامه به بررسی دقیق و جزئی ویژگیهای سایت دیجی کالا پرداخته میشود.
چه ویژگیهایی در طراحی یک سایت مشابه دیجی کالا باید لحاظ شود؟
برای آنکه بتوان یک سایت موفق مانند دیجی کالا طراحی کرد باید بدانید که چه ویژگیهایی در این سایت وجود دارد که آن را نسبت به دیگر موارد متمایز کرده است و باعث شده مورد توجه همگان قرار گیرد. در این قسمت به بررسی این موارد پرداخته میشود.
پوسته ظاهری خاص
برای طراحی سایت مشابه دیجی کالا باید بدانید که ظاهر کار بسیار اهمیت دارد. در سایت دیجی کالا به این مسئله بسیار توجه شده است. طراحان حرفهای سایت را به گونهای طراحی کردهاند که هر چیزی در بهترین حالت ممکن قرار گرفته است. از یک تصویر کوچک، برچسب تصاویر، توضیحات و آیکونها گرفته تا رنگها و طرحهای استفاده شده در صفحه همگی به گونهای درج شدهاند که بهترین حالت را به مخاطب القا کند.
دسته بندی کامل محصولات
چیزی که در سایت دیجی کالا به شدت مورد توجه است و شما نیز در طراحی سایت خود باید به آن دقت کنید، دسته بندی محصولات است. مشتری به محض ورود به سایت شما ممکن است با حجم بسیاری کالا مواجه شود. از طریق آیکون دسته بندی به راحتی میتواند به سمت محصول مورد نظر خود هدایت شود و در سایت سردرگم نماند.
پاسخ دهی به تمام سوالات
در سایت دیجی کالا قطعا هیچ سردرگمی برای شما وجود نخواهد داشت. در هر قسمت که نیاز به راهنمایی پیدا کنید میتوانید صفحاتی را در خود سایت بیابید که نحوه استفاده از خدمات، سوالات متداول، شیوه ثبت سفارش و مواردی از این قبیل را به طور کامل توضیح داده است. اگر میخواهید طراحی سایت مشابه دیجی کالا را برای سایت خود صورت دهید، حتما به این مسئله توجه ویژهای کنید.
تجربه کاربری بالا
زمانی که مشتری وارد سایت دیجی کالا میشود اصلا احساس ناراحتی، سردردگمی یا طولانی بودن مسیر خرید را نخواهد داشت. به راحتی انتخاب میکند و سپس در سریعترین زمان ممکن خرید خود را ثبت و نهایی خواهد کرد. این مسئلهای است که در بسیاری از سایتهای نوپا به شدت مشکل دارد و کاربران را از خرید منصرف میکند. باید توجه کنید که مسیر خرید باید بسیار راحت و سریع طی شود.
فیلترهای مختلف و کامل
افراد با ورود به سایت بزرگی مانند دیجی کالا که در آن هزاران محصول وجود دارد، قطعا باید سردرگم شوند. اما طراحان سایت با در نظر گرفتن قابلیت فیلتر کردن محصولات، سردرگمی کاربران را به حداقل رساندهاند. کاربر با ورود به سایت میتواند از طریق فیلترهای مربوطه جستجوی خود را به راحتی به طیف خاصی از محصولات محدود کند.
در کنار وجود دیجی کالا آیا شانسی برای موفقیت هست؟
برخی تصور میکنند که چون دیجی کالا بسیار شناخته شده و معروف است اگر سایت خود را راه اندازی کنند، شانسی برای دیده شدن ندارند. باید گفت که این تصوری اشتباه است. با طراحی سایت مشابه دیجی کالا با تمام امکانات گفته شده و طراحی حرفهای میتوانید در این بازار رقابتها موفق شوید. اما باید توجه کنید که طراحی سایت خود را به افراد حرفهای و متخصصی چون طراحان حاضر در کانون تبلیغاتی فرمو بسپارید. میتوانید نمونه کارهای این تیم را در سایت مجموعه ببینید.