تبلیغات اصولی و درست یکی از مهمترین چیزهایی است که هر کسب و کاری باید به آن توجه کند. در واقع انجام این کار به شکل صحیح میتواند به منزله یک سکوی پرتاب به حساب آید که فعالیت شما در در محدودهای گستردهتر معرفی مینماید. در میان انبوهی از روشهای مختلف و جدید در این زمینه، طراحی کاتالوگ صنعتی را میتوان به عنوان پراثرترین آنها معرفی نمود. این روش تاثیر گذاری مستقیمی بر مخاطبان شما دارد و ارتباط عمیقی بین کار شما و تقاضای مشتریان به وجود میآورد. اگر سوالاتی مانند: ضرروت استفاده از کاتالوگ در کسب و کار ما چیست؟ چه مزایایی در این کار برای ما وجود دارد؟ و بهترین مجموعه طراحی برای این کار کدام است؟ در ذهن شما هست، این مقاله پاسخگوی تمامی آنها میباشد. پس تا انتها با ما همراه باشید و به پاسخ سوالات خود دست یابید.
بیشتر بخوانید: اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کار
ضرورت استفاده از کاتالوگ صنعتی
در زمانهای نه چندان دور، تنها راهی که صاحبین صنایع برای معرفی محصولات خود به مشتریان داشتند؛ ارائه حضوری کالاها بود. این کار علاوه بر اینکه هزینه اضافی را برای افراد به وجود میآورد، به صرف زمان طولانی نیز نیاز داشت. چرا که یا باید محصولات به مکانی که مشتریان حضور داشتند انتقال داده میشد و یا مشتریان را به مکان جهت بازدید فراخوان میکرد. در هر دو صورت وقت، پول و انرژی بسیاری در این بین مصرف میگشت. اما امروزه با طراحی کاتالوگ صنعتی بدون نیاز به این موارد و در راحتی کامل این فرایند صورت میپذیرد.
صاحبین صنایع به راحتی میتوانند محصولات خود را با تمام جزئیات و روند کاری آنها در صفحاتی کوچک جا دهند و به جای ارسال محصول و یا فراخوانی مشتری، این صفحات آماده شده را به دست مشتریان خود برسانند. آنگاه افراد متقاضی نیز بدون هیچگونه اتلاف وقت و با راحتی بیشتری اقدام به تصمیم گیری برای خرید خود میگیرند.
مزایای طراحی کاتالوگ صنعتی برای صنایع
مزیتهای بسیاری در این کار وجود دارد. از مهمترین آنها میتوان به این اشاره نمود که بدون وجود هیچ سختی و در کمال راحتی، محصول شما به صورت جامع و کامل با تمام جزئیات لازم به مشتری معرفی میگردد. به صورتی که نیازی به حضور هیچ فردی جهت توضیحات و معرفی نمیباشد. شما با طراحی این صفحات میتوانید به شکلی مخصوص و دلخواه کالاهای خود را با تمام مشخصات فنی لازم به دیگران معرفی کنید تا تصمیم گیری بهتر و جامعتری درباره خرید داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه در تمام پروسه دست شما برای معرفی کالا به شکل دلخواه باز است، میتوانید مسیر معرفی را به گونهای پیش ببرید که مشتریان بیشتر از قبل به سمت همکاری با شما ترغیب شوند.
همچنین طراحی کاتالوگ صنعتی مخصوص به خود با ویژگیهای دلخواه باعث میشود که در میان انبوهی از رقبا بتوانید به شکل قابل ملاحظهای کار خود را ارتقا دهید. این کار همچنین در دراز مدت بر اعتبار مجموعه شما افزوده و به بازاریابی محصولات در سطح گستردهتر بسیار کمک کننده است. چرا که این کالتالوگها میتوانند در هر کجای این جغرافیا توزیع گردند. البته باید به این نکته توجه شایانی نمود که در صورتی این مزیتها به صورت بالفعل خواهند شد که شما طراحی اصولی و حرفهای را در این بخش انجام دهید. به همین خاطر یافتن یک طراح حرفهای از مهمترین کارها میباشد. مجموعه تبلیغاتی فرمو با داشتن تخصص در این زمینه، گزینهای طلایی برای انجام امور طراحی میباشد.
اطلاعات موجود در کاتالوگهای صنعتی
برای طراحی کاتالوگ صنعتی به بهترین شکل ممکن، لازم است که علاوه بر زیبایی ظاهری، به اطلاعات داخلی آن نیز توجه نمود. بهتر است این نکات را در زمان وارد کردن اطلاعات محصول مورد دقت قرار داد. در این بخش از هرگونه اغراق، زیادهروی در ویژگیها و به طور کلی بزرگ نمایی بیش از حد پرهیز کنید. محصول باید به گونهای مورد معرفی قرار گیرد که در زمان خریداری توسط مشتری هیچگونه فرقی بین کالای اصلی و کالای معرفی شده در کاتالوگ وجود نداشته باشد. این کار باعث اعتماد سازی قوی در افراد شده و در نتیجه خریدهای بعدی را تضمین مینماید.
حتما برای معرفی محصولات خود، از یک تیم عکاسی حرفهای کمک بگیرید. هر چه تصاویر باکیفیتتر در کاتالوگ معرفی قرار گیرد، نتیجه کار بهتر خواهد بود و مشتری به خرید ترغیب میشود. در واقع هرچه کیفیت کار بالاتر باشد نشان دهنده ارزش دادن به مخاطب خواهد بود و مشتری این را متوجه میشود. حتما به این نکته توجه داشته باشید که جامعه هدف شما چه کسانی هستند. برای نمونه پس از طراحی کاتالوگ صنعتی هدف شما توزیع در بین افراد عمده فروش است؟ و یا میخواهید معرفی نامه محصولات شما به دست خرده فروشان نیز برسد؟ مشخص شدن جامعه هدف شما در فرایند طراحی نقش مهمی دارد.
بیشتر بخوانید: بهینه ترین شیوه تبلیغات در اینترنت
نقش کاتالوگ صنعتی در ارتقا کسب و کار
هدف اصلی از این کار، معرفی و تبلیغ کار شما به مشتریان است. پس هر مقدار که برای انجام آن به بهترین شکل وقت بگذارید، به همان اندازه نیز نتایج مطلوبی را به دست خواهید آورد. در واقع کاتالوگها زبان گویای شما در معرفی کسب و کارتان هستند. با این تفاوت بزرگ که شما به عنوان یک انسان محدودیت زمانی و مکانی برای تبلیغات و معرفی محصولات خود دارید؛ اما کاتالوگها هیچ محدودیتی ندارند. آنها میتوانند در هر محدوده جغرافیایی توزیع گردند و بدون هزینه اضافی به تبلیغ محصول شما بپردازند. بدین صورت کسب و کار شما همواره در ذهن افراد بسیاری میماند که در هر زمان میتوانند به مشتریانی بالفعل تبدیل شوند.
قابلیت بروزرسانی کاتالوگهای صنعتی
با پیشرفتهایی که هر روز در حال رخ دادن است، صاحبین صنایع نیز برای ماندن در گردونه رقابتها همواره لازم است که خود و کسب و کارشان را بروز نمایند. بدین صورت میتوان اعتماد مشتریان را به شکل مستمر جلب نمود. در سالهای گذشته معمولا بعد از طراحی کاتالوگ صنعتی آنها جهت چاپ و توزیع آماده میشدند. سپس برای مشتریان ارسال میگشتند. اگر تغییراتی در محصولات رخ میداد و آپشنهایی اضافه میشد؛ امکان بروزرسانی آن صفحات وجود نداشت. اما امروز این صفحات به لطف وجود اینترنت، به شکل مجازی مورد توزیع قرار میگیرند. به همین خاطر به راحتی در هر زمانی میتوانید کاتالوگهای خود را آپدیت کرده و نسخه جدید را به مشتریان خود ارائه دهید. مجموعه فرمو با داشتن طراحان حرفهای و نمونه کارهای موفق در این زمینه، آماده ارائه خدمات طراحی به شما صاحبین مشاغل میباشد.