آموزشی, اینستاگرام, شبکه های اجتماعی

راهنمای کامل استفاده از هشتگ در اینستاگرام + فوت کوزه گری

راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

اگر شما هم می‌خواهید در اینستاگرام به صورت حرفه‌ای فعالیت کنید، لازم است راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام را مطالعه کرده باشید و بتوانید به درستی از آن استفاده کنید.

لازم است بدانید افرادی که امروزه به عنوان فردی موفق در اینستاگرام شناخته شده‌اند، در پست‌ها و استوری‌های خود از هشتگ استفاده می‌‌کنند. البته باید بگوییم که استفاده از آن باید به صورت اصولی باشد، زیرا اگر راه صحیح استفاده از آن را ندانید، به پیج شما آسیب زیادی خواهد رسید. برای آن که هشتگ‌ها برای کاربران بهترین بازدهی را داشته باشند، اینستاگرام در برنامه خود الگوریتم‌های مختلفی را قرار داده است. اکنون اگر شما هم به دنبال یادگیری اصول صحیح استفاده از آن هستید، لازم است با راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام به طور کامل آشنا باشید.

تا پایان مقاله همراه ما باشید و با خواندن راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام به موفق‌تر شدن خود در این زمینه کمک کنید.

هشتگ در اینستاگرام

هشتگ چیست ؟

پیش از آن که با راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام آشنا شوید، لازم است در ابتدا بگوییم که اصلا هشتگ چیست. در این بخش قصد داریم در این رابطه مطالبی را برایتان توضیح دهیم. اگر تعریف درستی از هشتگ را در ذهن خود داشته باشید، بهتر می‌توانید از راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید.

زمانی که وارد شبکه‌های اجتماعی شوید، با اصطلاحات جدیدی رو به رو خواهید شد. یکی از این اصطلاحات رایج هشتگ است. در شبکه‌های اجتماعی همچون توئیتر، اینستاگرام و … از این اصطلاح استفاده می‌شود و به همین دلیل است که افراد زیادی به دنبال راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام می‌باشند. اما آیا اصلا می‌دانید که تعریف این اصطلاح چیست؟ برای درک بهتر شما عزیزان، پاسخ به این سوال را ابتدا با یک مثال شروع می‌کنیم.

فرض کنید یک برند کفش معروف در جهان، یک کفش منحصر به فرد و خاصی را تولید کرده است و خبر آن به همراه تصاویری که در ارتباط با آن می‌باشد، در شبکه‌های اجتماعی همچون توئیتر، تلگرام، اینستاگرام و … در حال منتشر شدن است.

تا این جا در فضای مجازی با خبرهای زیاد و مختلفی رو به رو هستیم که در حال منتشر شدن است. اگر کمی دقت کنید در زیر آن‌ها هشتگ‌هایی همچون #کفش و … درج شده است. با کلیک بر روی این هشتگ‌ها، با پست‌هایی که این هشتگ در آن‌ها به کار رفته است، مواجه خواهید شد. شما می‌توانید در صفحه‌ای که هم اکنون قرار دارید، تمام پست‌های این کفش را مشاهده نمایید.

در شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به یک موضوع، ابزاری به نام هشتگ وجود دارد. این ابزار تمامی پست‌های مرتبط را شناسایی می‌کند و کاربران با وارد کردن علامت # و پس از آن وارد نمودن کلمه کلیدی همچون #کفش به تمامی پست‌هایی که در رابطه با این هشتگ وجود دارد، دسترسی پیدا خواهید کرد.

برای آن که با این علامت بیش‌تر آشنا شوید، در بخش بعدی خلاصه‌ای از تاریخچه‌ی آن را بیان می‌کنیم و پس از آن به سراغ مطالب دیگری در رابطه با راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام خواهیم رفت.

هشتگ و شبکه‌های اجتماعی

تاریخچه ی کوتاهی از هشتگ

در ادامه مطالب راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام و تعریف مشخصی از این اصطلاح، در این بخش نیز برای آن که این اصطلاح کاربردی در شبکه‌های اجتماعی را بهتر بشناسید، نگاه کوتاهی به تاریخچه‌ی آن می‌اندازیم.

باید بدانید که از همان ابتدا در اینترنت، از نشانه هشتگ استفاده می‌‌شد. این نشانه در زمینه‌های مختلف، معانی و کاربردهای گوناگونی داشتند. برای مثال در دهه 1970، کاربرد این علامت در برنامه‌نویسی PDP-11 بود و در سال‌های بعد توسط دنیس ریچی و برایان کرنیگان در برنامه‌نویسی C از این علامت استفاده شد، که از این علامت استفاده می‌کردند و  keyword‌های خود را مشخص می‌کردند.

مشاهده
اتصال سایت های فروشگاهی به سایت ترب

پس از آن مدت زمان زیادی طول نکشید که در سال 2014 میلادی، برای استفاده عموم کاربران، علامت هشتگ در فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد اضافه شد. در سال 2007 برای اولین بار، معنای امروزی هشتگ که جهت برچسب‌گذاری پست‌ها استفاده می‌شد، به میان آمد. همچنین کریس مسینا پیشنهاد داد که برای مشخص کردن گروه‌ها از این علامت استفاده شود. پس از آن این علامت مورد توجه قرار گفت و به قدری محبوب شد که تمام کاربران از آن استفاده می‌کنند و بسیاری از افراد برای پیشرفت در کارشان به دنبال راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام هستند.

دسته بندی هشتگ‌های اینستاگرام

 

دسته بندی هشتگ های اینستاگرام

اولین بخش در رابطه با راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام این است که با دسته‌بندی هشتگ در اینستاگرام، آشنا باشید. در این بخش می‌خواهیم در مورد این دسته‌بندی توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. در ابتدا انواع دسته‌بندی هشتگ‌ها را نام برده و هر کدام را به طور جداگانه توضیح خواهیم داد.

  • دسته‌ای از هشتگ‌ها که در ارتباط با برندها هستند.
  • دسته‌ هشتگ‌ زمینه‌ای که بر روی آن کار می‌کنید.
  • دسته‌ای که به صورت مستقیم با حوزه‌ی کاری شما در ارتباط است.
  • مکان‌ها و فضاهایی که در ارتباط با پست شما هستند.
  • دسته‌ای که نشان‌دهنده‌ی روز خاصی از سال می‌باشند.
  • دسته‌ای که بر اثر یک اتفاق خیلی ترند می‌شوند.
  • دسته‌ای که مربوط به یک مراسم و یا رخداد خاص می‌باشند.
  • دسته‌ای از هشتگ‌ها که تا به حال وجود نداشته‌اند.

تعداد هشتگ در پست اینستاگرام

تعداد هشتگ در هر پست اینستا

در بخش دیگری از راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام، لازم است بدانید که هر پست باید چه تعداد هشتگ داشته باشید. دقت داشته باشید که این موضوعی بسیار مهم است و اگر به طور صحیح از این مسأله آگاه باشید، با نتایج خوبی رو به رو خواهید شد. به دلیل اهمیت این مطلب، قصد داریم در این بخش مطالبی را در این رابطه توضیح دهیم.

در سال 2019 در مقاله‌ای که راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام را توضیح داده بود، مشخص شد که اگر یک هشتگ در زیر پست‌های اینستاگرامی شما باشد، به طور متوسط 12.6 درصد در میان کاربران مشارکت بیش‌تری را ایجاد می‌کند و احتمال دارد که پست شما توسط افراد بیش‌تری دیده شود. امروزه در اینستاگرام تقریبا هیچ پستی وجود ندارد که در زیر آن هیچ هشتگی گذاشته نشده باشد. حتی اگر با چنین پستی هم مواجه شویم، با خودمان می‌گوییم فردی که پست گذاشته است، دارای اطلاعات دقیق و صحیحی در مورد اینستاگرام نیست.

در راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام بحثی مطرح می‌شود که بگوید برای گرفتن بهترین نتیجه، از کجا تعداد مناسب هشتگ برای پست اینستاگرامی خود را پیدا کنیم، لازم است بگوییم که در این رابطه در سایت‌های مختلف، ارقام مختلفی قرار داده شده است. در مورد این مبحث در ادامه به طور مفصل‌تر توضیح خواهیم داد.

در ابتدا لازم است بگوییم که در هر پست اینستاگرامی استفاده بیش‌تر از 30 هشتگ ممنوع می‌باشد و اگر یک عدد دیگر به این رقم اضافه شود، پست مربوطه پاک شده و به اعتبار صفحه نیز آسیب میرسد. به بیان دیگر آن صفحه در لیست سیاه اینستاگرام قرار خواهد گرفت.

مشاهده
چک لیست بررسی سئو سایت

از مطالب بالا می‌توان نتیجه گرفت که برای یک پست اینستاگرامی، تعداد هشتگ‌های مجاز 300 عدد می‌باشد. برخی از افراد متخصص در این زمینه معتقدند که این تعداد هشتگ نیز برای صفحه‌ی اینستاگرامی مجاز نیست و پیشنهاد می‌کنند که از 5 یا 6 هشتگ در زیر پست‌ها استفاده شود. برخی دیگر هم این تعداد رقم مناسب را 11 می‌دانند. لازم است بگوییم که بسیاری از افراد باتجربه در این زمینه از 30 هشتگ نیز استفاده می‌کنند و آسیبی نیز به صفحه‌ی آن‌ها نمی‌رسد.

آقای ادواردومورالس نیز در مطالب مربوط به راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام می‌گوید که اگر دارای صفحه‌ای هستید که در حال رشد می‌باشد، از 30 عدد هشتگ در زیر پست‌های اینستاگرامی خود استفاده کنید و نگرانی در مورد شدوبن نداشته باشید. تنها لازم است که هشتگ‌های مناسب و مرتبط را پیدا کنید.

هشتگ در استوری اینستاگرام

هشتگ در استوری

در راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام، بحث هشتگ در استوری نیز مطرح می‌شود. در این بخش در مورد این مطلب توضیح کاملی خواهیم داد. آیا فکر می‌کنید که استفاده از هشتگ در استوری اینستاگرام نیز کاربردی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که بله، استفاده از آن‌ها کاربردی است و جنبه‌ی تزئینی ندارند. اگر به یک صفحه از هشتگ توجه کنید، خواهید دید که در آن‌ها از استوری‌های آن هشتگ خاص استفاده شده است و در صورتی که آن هشتگ را لمس کنید، لوگوی آن هشتگ برایتان نمایش داده می‌شود. همچنین کاربری که آن هشتگ خاص را دنبال کند، در صفحه خانه اینستاگرام نیز، استوری‌های برتر آن هشتگ در کنار استوری‌های دیگر نشان داده می‌شود. نکته مهم‌تر این است که استوری‌های شما از این طریق به جامعه بزرگی از کاربران نشان داده می‌شود که شاید صفحه شما را دنبال نکنند. دقت کنید که در هر استوری باید از هشتگ مناسب آن استفاده شود. در استوری اینستاگرام می‌توان هشتگ‌ها را به صورت متن و استیکر مورد علاقه نیز قرار داد. در ادامه به توضیح مطالب بیش‌تری در رابطه با راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام خواهیم پرداخت.

به عنوان نکته مهم دیگری در راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام و در استوری‌ها، فرض کنید که استوری شما، نشان‌دهنده‌ی چند موضوع مختلف است، از این رو لازم است که در استوری خود از چندین هشتگ استفاده کنید. دقت داشته باشید ممکن است تعداد هشتگی که استفاده می‌کنید، استوری شما را بی‌کیفیت کند و ظاهر خوبی به آن نبخشد. نگران نباشید، تنها لازم است که در این زمینه از ترفندها استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانند هشتگ‌ها همچون متن‌هایی در ابعاد کوچک و در زیر یک استیکر خاص در استوری شما مخفی شوند و یا می‌توانید آن‌ها را هم‌رنگ پس زمینه استوری کنید.

تعداد هشتگ در اینستاگرام

چه تعداد هشتگ استفاده کنیم

در موضوعات راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام، بحث تعداد هشتگ‌ها از مهم‌ترین مباحث می‌باشد. به همین دلیل لازم دانستیم که در این باره اطلاعات بیش‌تری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در مطالب قبلی گفتیم که هر کاربر می‌تواند در پست‌های اینستاگرامی خود تنها از 30 هشتگ استفاده کند. اما لازم است بدانید که امکان دارد در آینده‌ای نه چندان دور امکان استفاده از بیش‌تر از 70 هشتگ نیز فراهم شود. همچنین اینستاگرام در سمت راست هر پست، باکس مخفی ایجاد کرده و هشتگ‌ها را به آن جا منتقل می‌کند. البته لازم است بگوییم که این فرضیه‌ها فعلا در حال آزمایش هستند.

مشاهده
طراحی سایت قالیشویی و مبل شویی

خانم لوییز مارس می‌گوید که در زیر پست‌های خود از 11 هشتگ استفاده کنید. او می‌گوید که این کار موجب می‌شود که نسبت به دیگر پست‌ها، نرخ تعاملی بهتری ایجاد شود.

در فروردین امسال سایت Follows تعداد 11 هشتگ برای هر پست را مناسب دانست. در سال 2017 نیز سایت کلیر اعلام کرد که تنها از دو هشتگ در هر پست استفاده شود. در فروردین 2015، سایت Track Maven 4 و 5 هشتگ را برای هر پست پیشنهاد داد و در سال 2016 این تعداد را به عدد 9 تغییر داد.

در ادامه موضوع راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام در مورد سایت‌هایی که می‌توان از آن‌ها هشتگ دریافت کرد، صحبت خواهیم کرد.

دریافت هشتگ از سایت‌ها

سایت هایی برای دریافت هشتگ

در راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام باید به دنبال سایت‌هایی باشید که از طریق آن‌ها هشتگ‌های مناسب هر پست را پیدا کنید. با استفاده از سایت Ingramer.com می‌توانید هشتگ‌های مناسب خود را پیدا کنید. در این سایت خاص‌ترین و بهترین هشتگ‌هایی که مورد نیاز شما است، قرار داده شده است و با مراجعه کردن به آن‌ مطمئن باشید که هشتگ مناسب خود را پیدا خواهید کرد. با استفاده از این ابزار، بر اساس یک سری کلمات کلیدی، هشتگ‌هایی مناسب به شما نشان داده می‌شود. بنابرای شما می‌توانید بر تمام پست‌های خود در اینستاگرام نظارت داشته باشید و هشتگ‌های محبوب خود را پیدا کنید. با پیدا کردن هشتگ‌ها، صفحه شما دنبال کنندگان بیش‌تری پیدا خواهد کرد.

تنها لازم است کلمه‌ای که با کارتان در ارتباط است را وارد کنید و تمام هشتگ‌های مرتبط را مشاهده کنید.

هشتگ و تکنیک‌های استفاده از آن

تکنیک استفاده از هشتگ

اکنون که مطالب جامعی را در رابطه با راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام مطالعه کرده‌اید، باید بگوییم که چگونگی استفاده از آن‌ها را فراموش نکنید. تکنیک استفاده از این هشتگ در جهت بهبود صفحه شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

در راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام تکنیک‌های معروفی جهت استفاده از هشتگ وجود دارد. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده از کلمات خاص در هشتگ‌های اینستاگرام
  • استفاده نکردن از هشتگ‌های نامربوط
  • عدم زیاده‌روی در استفاده از هشتگ در صفحه‌های اینستاگرامی
  • استفاده کردن از هشتگ‌های مفهومی
  • استفاده از هشتگ در نام کاربری
  • گذاشتن هشتگ برای موضوع عکس
  • گذاشتن هشتگ برای مکان عکس
  • گذاشتن هشتگ برای تکنیک عکس‌برداری تصاویر

هشتگ های غیر مرتبط

بعضی از هشتگ‌های ترند در زمانی خاص، بازدید بسیار بالایی را دریافت می‌کنند در صورتی که با کسب و کار شما هیچ ارتباطی ندارند. ممکن است در کوتاه مدت چنین هشتگ‌هایی بازدید شما را بالا ببرند اما باید بدانید که برند شما در دراز مدت آسیب می‌بیند. لازم است بدانید که بازدید بیش‌تر شما به معنای این نیست که در ادامه فروش بهتری خواهید داشت و قرار نیست که هر چه تعداد مخاطب بالاتر برود، برندینگ بهتری در انتظارتان باشد.

استفاده از هشتگ‌های غیر مرتبط، جلوه پیج شما را غیرمتعارف خواهد کرد و بهتر است استفاده از هشتگ‌های غیر مرتبط را کنار گذاشته و از هشتگ‌های مناسب برای پیج اینستاگرامی خود استفاده کنید.

استفاده درست از هشتگ در اینستاگرام

سخن پایانی

تلاش کردیم در این مقاله، راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام را به طور کامل و جامع برایتان شرح دهیم. به عنوان کلام آخر باید بگوییم که دانستن مطالب صحیحی در این باره به بهبود پیج اینستاگرامی شما بسیار کمک می‌کند و می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن به فرد موفقی در این زمینه تبدیل شوید.

1 دیدگاه در “راهنمای کامل استفاده از هشتگ در اینستاگرام + فوت کوزه گری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *