امروزه که بازار شبکه ها و اپلیکیشن های خارجی و داخلی مجازی داغ است، نداشتن اطلاعات بنیادی و به اصطلاح ندانستن الفبای این برنامه ها ممکن است در مواقعی دردسر ساز شود. مجموعه ی فرمو قصد دارد تا در این مقاله به رایج ترین سوالات شما دوستان و همراهان همیشگی پاسخ هایی مناسب دهد تا یک بار برای همیشه معظلاتتان در مورد برخی مفاهیم حل شود. پس با ما در ادامه همراه باشید تا بهترین و شفاف ترین جواب ها را در مورد اینستاگرام داشته باشید.
اینستاگرام یکی از همین شبکه های اجتماعی می باشد که مبنای فعالیت آن بر پایه ی به اشتراک گذاری ویدئو، عکس است. در ابتدا دو فرد به نام های کوین سیستروم و مایک کرایگر در سال ۲۰۱۰ آن را پایه گذاری کردند اما پس از مدتی انحصار این شرکت به دست فیسبوک افتاد.
از جمله قابلیت های اینستاگرام به اشتراک گذاری ویدئوها و عکس های داخل اینستاگرام با برنامه های دیگری همچون فیس بوک، توییتر، فلیکر و تامبلر است. یکی از حمدودیت های موجود برای آپلود ویدئو در اینستاگرام نقطه ی ایست ۶۰ ثانیه ای است. یعنی شما تنها می توانید ۶۰ ثانیه از یک ویدئو را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اما اخیر با وجود آپشن و فناوری iGTV این مشکل حل شده و می توانید به راحتی ویدئوهای بالای ۶۰ ثانیه را نیز در یک پست منتشر کنید. یکی دیگر از مزایای این برنامه جلوه های ویژه ای است که افراد با استفاده از آن ها می توانند اقدام به تهیه فیلم یا عکس نمایند.
نصب اینستاگرام
نصب اینستاگرام راه ها و قوانین بسیاری را نمی طلبد. اما فراموش نکنید که در ابتدای راه بایستی گوشی اندروید ۴/۴ به بالا و یا ios ۹ و بالاتر داشته باشید. اینستاگرام جز برنامه های رایگانی به حساب می آید که هیچ نیازی به پرداخت پول اولیه برای خرید برنامه و یا هزینه ی شارژ ماهیانه یا سالیانه ندارد. اینستاگرام در دو نسخه ی اصلی و فارسی زبان برای هموطنان فارسی زبانمان وجود دارد که می توانید از هر کدام که تمایل دارید استفاده نمایید.
پس از دانلود برنامه و نصب آن به منظور ثبت نام و ایجاد حساب کاربری بایستی یا با شماره موبایل و یا با آدرس ایمیلتان ثبت نام کنید. در این خصوص حواستان باشد که از هر شماره یا ایمیل تنها می توانید یک بار استفاده کنید، یعنی هر ایمیل تنها برای ثبت نام یک حساب کاربردی به درد می خورد. پس از تکمیل ثبت نام بایستی چهار مرحله دیگر را طی کرده تا ثبت نام شده کامل شده و پیجتان فعال شود. این چهار مرحله عبارت هستند از: ۱-نام و آیدی مورد نظرتان ۲-عکس پروفایل ۳-بیوگرافی و ۴ قرار دادن اولین پست.
ریپلای در اینستا چیست؟
ریپلای در اینستاگرام غالبا به منظور نشان دادن واکنش شما به استوری های دوستان و دیگر افراد گفته می شود. به این صورت که شما طی دیدن استوری مورد نظر می توانید متن، شکل های خنده دار و یا شکلک تشویق و…را برای مخاطب ارسال کنید. به این موضوع ریپلی گفته می شود.
معنی followimg در اینستاگرام چیست؟
فاللوینگ و فالوور دو اصطلاح معروف اینستاگرامی هستند که توضیح بسیار ساده ای نیز دارند. فاللور به تعداد افراد یا پیج هایی گفته می شود که شما را دنبال می کنند و تمام عکس ها و استوری ها و به طور خلاصه عملکرد شما را می بینند. اما فالووینگ به افرادی گفته می شود که شما آن ها را دنبال می کنید. بنابراین این اشخاص یا پیج ها هر پست یا مطلب تازه ای را به اشتراک بگذارند بر روی صفحه شخصی شما قابل مشاهده است.
نقطه قرمز کنار پروفایل اینستا
در این حالت مطمئنا شما دارای دو یا چند حساب کاربری روی یک گوشی، تبلت یا لپ تاپ می باشید. وجود نقطه قرمز به معنای آن است که در یکی از حساب هایتان درخواست ریکوئست، درخواست ارسال پیام و یا حتی فالوور و لایک جدید دارید.
استفاده دو نفر از یک اکانت اینستا
برای آن که دو نفر به صورت همزمان توانایی استفاده از اینستاگرام را داشته باشند بایستی رمز و آیدی پیج مورد نظر در اختیار هر دو نفر قرار گیرد.
ترتیب لایک ها در اینستاگرام
در پایین هر پست تعداد افرادی که آن را لایک کرده اند مشاهده می شود. اسامی و آیدی این افراد بر اساس آن است که کدام یک زودتر پست را لایک کرده اند. یعنی فردی که آخرین نفر پستی را لایک کرده است، نامش بالاتر از بقیه و در صدر لیست قرار می گیرد.
چگونه کامنت خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟
پیدا کردن کامنت یا نظراتی که در اینستاگرام گذاشته ایم کار ساده ای نمی باشد و نیازمند صرف وقت و تخصص بالایی است اما توییتر چنین بخش جداگانه ای را داشته و این امکان را برای کاربران فراهم ساخته است.
حذف کپشن در اینستاگرام
برخی اوقات پس از بارگذاری عکس یا ویدئو مربوطه با کپشنی که نوشته ایم، تغییر عقیده داده و یا به طور کلی می خواهیم کپشن آن را حذف کنیم. کپشن به متنی گفته می شود که در پایین ویدئو یا عکس نوشته می شود. در اینگونه مواقع در کنار پست، ۳ نقطه در کنار هم قرار دارند. با استفاده از این ۳ نقطه و گزینه ی ویرایش (edit) به راحتی می توانید هر بلایی که می خواهید بر سر کپشن مورد نظرتان بیاورید.
تبلیغات در اینستا
در صورتی که تعداد فالوور های شما بسیار بالا باشد یعنی چیزی در حدود چند کا باشد، شرکت ها، بوتیک ها و…از شما درخواست می کنند تا محصولات و خدمات آن ها را به فالوورهای خود معرفی کنید. که به نسبت کار شما، تعداد فالورهایتان و به میزانی که پست تبلیغیتان بر روی پیجتان باقی بماند، هزینه دریافت می کنید.
راه های افزایش فالور
برای افزایش فاللور راه های متفاوت قانونی و غیر قانونی بسیاری وجود دارد که برخی از آن ها هزینه بر و برخی بدون هزینه هستند. ساده ترین راه استفاده از عملکرد فالوو و فالوو بک است. به این صورت که شما تعدادی پیج را در روز فاللو کرده و اغلب بسیاری از آن ها نیز متعاقبا شما را فاللو می کنند. این روش کمی طولانی است.
روش دوم خرید فاللورهای مجازی است که به صورت مجازی بابت مثلا ۱۰ کا فالوور مبلغی را پرداخت کرده و آن فرد حساب شما را به اندازه ی ۱۰ کا بالا می برد. البته در بیشتر موارد تعداد پیج های اضافه شده مجازی بوده و تنها به منظور افزایش فالور کاربرد دارند.
روش سوم فیشینگ می باشند. این روش هزینه ی بسیار بالایی را می طلبد، اما فالوورهایی که به پیج شما افزوده می شوند، همگی واقعی بوده و در اینستاگرام فعالیت دارند. معمولا فیشینگ به منظور توسعه ی کسب و کار و رونق فعالیت شما بسیار مفید و مثمر ثمر است.
تولید محتوا در اینستاگرام
اینفلوئنسرها و دیگر افراد از راه های مختلفی دست به تولید محتوا و افزایش تعداد فالوورهای خود می زنند. برخی پست های علمی تهیه کرده و به دنبال افزایش اطلاعات عمومی افراد هستند، برخی اقدام به تهیه کلیپ های طنز می کنند، مسائل روانشناسی، نکات ورزشی، معرفی فیلم و کتاب، آموزش آشپزی و هنرهای تزئینی، نکات خانه داری و…همگی جز راه های تولید محتوا در اینستاگرام می باشند.
هزینه ی تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟
هزینه ی تبلیغات در اینستاگرام مبلغ مشخصی ندارد، اما به طبع با توجه به معروف بودن پیج، میزان ماندن تبلیغ شما در پیج آن ها و دیگر فاکتورهایی که پیش از این ذکر شد متفاوت است و از ۵۰ هزار تومان تا سقف ده میلیون تومان نیز می تواند برسد.
طراحی تبلیغات در اینستاگرام
اگر به دنبال دیده شدن قطعی در اینستاگرام هستید، بهتر است با یک طراح تبلیغات در اینستاگرام صحبت کرده تا کالا یا خدمات خود را به گونه خلاقانه در معرض نمایش قرار دارد. هرچه ایده ی ارائه کالای شما خلاقانه تر باشد، تاثیر آن بر مشتری بیشتر خواهد بود.