کسب و کار, گرافیک

تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات و کسب و کار

تاثیر گرافیک بر کسب و کار

طراحی گرافیک کانون تبلیغاتی فرمو

تعریف گرافیک:

وقتی سخن از طراحی گرافیک به میان میاید ،اولین چیزی که به ذهن افراد میرسد ، مواردی همچون نقاشی ،طراحی و یا در بهترین حالت ، شاید یک پوستر باشد . اما در واقع و در تعریفی جامع تر و دقیق تر ، طراحی گرافیک یک مهارت است.

طراحی گرافیک(Graphic design )در واقع اصطلاحی عام است که این تخصص شامل حرفه هایی نظیر تصویرسازی ، عکاسی ، طراحی حروف و چاپ میباشد . که با هدف آموزش و یا ارائه اطلاعات به کار میرود.

این اصطلاح ابتدا توسط ویلیام ادیسون دیگینز در سال ۱۹۲۲ بکار برده شد . که در نهایت پس از جنگ جهانی دوم، کاربرد آن رایج شد.

ارتباط بصری از زمان انسان های اولیه مشاهده میشد و تاریخچه ی طولانی ای دارد . زمانی که بشر در نخستین نسل خود ، برای یافتن غذا به شکار میپرداخت ، اثر باقی مانده از جای پای حیوانات را بر روی گل می دید . که این در واقع نوعی نشانه بصری است.

اثر گرافیکی نیز نوعی نشانه تلقی میشود . مانند حروف الفبا ؛ یا نشانه ای مانند علائم جاده ای . که برای اطلاع رسانی در ساده ترین حالت ممکن طراحی شده اند . علائم گرافیکی در کنار یکدیگر ، تصویر را تشکیل میدهند. طراحی گرافیک به معنی مهارت ساخت علائم و آراییدن آنها بر یک سطح برای انتقال یک ایده یا نظر است . در واقع ترسیم کردن و نگاشتن عناصر اصلی ، هنر گرافیک را تشکیل میدهند.

تاریخچه گر

 

تاریخچه گرافیک:

طراحی گرافیک به عنوان یک تخصص از اواسط سده ۲۰ مطرح گردید . تا آن زمان شرکت ها و موسسات تبلیغاتی  توسط هنرمندان تجاری اداره میشد . این مهارت ها عبارت بودند از: ۱.صفحه بند ؛ که وظیفه ی حروفچینی عنوان و متن را با تمام جزئیات بر عهده داشت ؛ و همچنین ۲.تصویرگران؛ که وظیفه ی انها ،خلق هر نوع آثار ترسیمی و نموداری بود . آثار گرافیکی تا اواخر سده ۱۹ به صورت سیاه و سفید بر روی کاغذ چاپ میشد . که طی مدت چندین سده ،کاربرد های گرافیک ، کمی تغییر پیدا کردند . در مدت زمان دهه ۱۹۶۰ طراحی گرافیک به عنوان روشی برای حل مسائل ارتباطی مطرح شد.به همین ترتیب در رسانه های همگانی ، به عنوان مد به روز بودن ، رایج شد. که همچنین عواملی مانند فناوری در حوزه ی رسانه و تحولات رایج در جامعه و گسترش تلویزیون و ویدئو ، پیشرفت های خود را مدیون طراحی گرافیک هستند.

مشاهده
اوصول مهم گرافیکی در تبلیغات

در قرن بیستم،هجوم تبلیغات و چاپ تجاری به هنر گرافیک ، آغاز میشود . به گونه ای که نقاشان  روش هایی را مانند لیتوگرافی،لینولئوم و حکاکی رو چوب ، سیلک اسکرین ، سریگرافی ، تیزاب کاری و چاپ های مخلوط ،وارد هنر خود کردند.و هنرمندان تجسمی نیز به ابداعات طرح و حروف میپرداختند.

گرانخستین عملکرد طراحی گرافیک:

طراحی گرافیک معرفی یا بیان یک اثر برای شناخت آن است.

مانند تابلوها،علائم ساختمانی،برچسب روی بسته بندی ها و … .

عملکرد دوم :

در اصلاح رایج تر “طراحی اطلاعات” شناخته میشود که در زمینه ی آموزش و ارائه اطلاعات است. و رابطه ی میان یک چیز را از دیگری از لحاظ جهت ، مقیاس و موقعیت،مشخص میسازد.مانند نمودار و نقشه.

عملکرد سوم:

متفاوت تر از دو عملکرد قبلیست.در این عملکرد ، هدف جلب توجه مخاطب و ماندگار ساختن پیام است که با نمایش و تبلیغ پوستر و همچنین آگهی،میتوان به آن رسید.هنر تنها مهارتی بصری نیست که علاوه بر آن،کلام است که در آن جریان دارد که بسیار هم موثر است.در واقع طراحی گرافیک شامل نوعی الفبای پیوسته با نوعی زبان با دستور نا معین است که هر لحظه در حال گسترش و توسعه یافتن است.

طراحی گرافیک در ایران :

 

موضوع مهم در طراحی گرافیک،میزان اثر بخشی در ذهن مخاطب است.میزان اثر گذاری چه در موارد کوچک ،مانند فروش اقلام و چه در ابعاد بزرگتر، مانند قابل قبول جلوه دادن یک موسسه یا سازمان بین المللی،علاوه بر محتوا ،به کیفیت کار طراح گرافیک بستگی دارد.

با شناخت درست بازار های جهانی،و شناخت چگونگی گسترش کسب و کار،کشور ما نیز میتواند به گروه های طراحان گرافیک بپیوندد و از این راه،درآمد ارزی خود را افزایش دهد.

مشاهده
تغییراتی ساده در طراحی لوگو

شاخه های طراحی گرافیک :

که در نوشته های آتی،در مورد تمام این موارد،مطالبی جامع و مفید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

1 دیدگاه در “تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات و کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *