در اینترنت،صفحات مجازی و کتاب ها تعاریف زیادی از تبلیغات امده است.در واقع هدف از تبلیغات شناساندن موثر و روشمند کالا ها و خدمات به متقاضیان میباشد که شما بایدطبق روش هایی مشتری را ترغیب و متقاعد به خرید کنید،از این سو تبلیغات روش های مختلفی از جمله روزنامه ها،مجلات،رادیو،تلویزیونو…دارا میباشد.
امروزه رسانه ای جدید به عنوان اینترنت،به جمع رسانه های مورد استفاده اضافه شده است.رشد تبلیغ در اینترنت بسیار سریع تر از روش های سنتی بوده است.از سال 1994 تا 2007 که تبلیغات اینترنتی به وجود امده بسیار رشد چشمگیری کرده است.به طوری که حجم در امد تبلیغات اینترنتی از رقم 267 ملیوندر سال به 13087 ملیون در سال 2007 رسید.
مدل های کسب و کار تبلیغات
یکی از مهم ترین و قابل اهمییت ترین نکته هایی که شما باید در کسب و کار خود به ان دقتکنید مدلی است که شما میخواهید برای کسب و کار خود انتخاب کنید که البته باید اشاره کردکه کسب و کار ها با هم متفاوت میباشند و هر کدام نیز باید به یک نحو کار خود را تبلیغ کنند.
حال میخواهیم با چند مدل کسب و کار اشنا شویم:
مدل کسب وکارمبتنی بر محتوا در تبلیغات
بر اساس این مدل کسانی که محتوای سایت را نشر میدهند باید مطالب سایت را بسیار ارزشمندو مفید انتخاب کنند که کسانی که از سایت بازدید میکنند جذب تبلیغ شوند و همینطور ترافیک سایت را بالا ببرند.مدیران و ادمین های سایت باید دقت به این موضوع بکنند که مطالب سایتباید طوری باشد که برای مخاطبان جذابیت داشته باشد و باعث افزایش ترافیک در سایت شود.مدل مبتنی بر اراِئه خدمات متنوع اینترنتیدر این روش ناشران سایت ها و مدیران باید خدمات مفید و متنوعی در خدمت کاربران برای جذباون ها فراهم کنه مانند پست الکترونیک و اتاق گفتگو و یا پیام رسان ها.
مزیت کسب و کار اینترنتی
تبلیغ در اینترنت مزیت های زیادی دارد که چند نمونه از ان ها را نیز مرور میکنیم.
ایجاد ارتباط دو طرفه:
یکی از بهترین مزیت های کسب و کار اینترنتی این است یک ارتباط دو نفره بین طرفین ایجاد میشود .در واقع نه تنها مخاطبین میتوانند به راحتی محصولات را ببینند بلکه میتوانند باز خورد خود را راجع به یک محصول ارایه دهند.و سوالات خود را به راحتی مطرح کنند.
دسترسی جهانی و شبانه روزی:
بر خلاف دیگر چیز ها تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است .شما از هر کجا که باشید و و در هر زمان و ساعتی میتوانید دسترسی به محصولات پیدا کنید که موجب میشود که مشاهده از محصولات بسیار گسترش پیدا کند
ارسال،نگهداری،به روز رسانی اسان:
شما به عنوان مثال سایت دیجی کالا شما به راحتی میتوانید محصول را رزرو کنید در یک مح امن خرید کنید و همینطور بدون هیچ مشلی برای شما ارسال شود.همینطور میتوانید در هروقت که خواستید محصولات جدید را مشاهده کرد.
طراحی پیام اگهی:
به دلیل هدف قرار دادن دقیق و مشخص مخطبان میتوان پیام ها را برای دانستن نیاز و سلیقه مشتریان طراحی کرد و هنگامی که ما دقیقا مشتری ها را شناسایی کردیم میتوان بر اساس ان محصول خود را به اشتراک بگذاریم.
با هم بخوانیم : بررسی کلی لوگو
نتیجه گیری
در مقایسه با دیگر تبلیغات از مزیت و سرعت قابل ملاحضه ای برخوردار میباشد که از جمله ان میشه به به داشتن ارتباط دو طرفه بین طرفین،ایجاد یک پیوند مستقیم به محصول،دسترسی در هر جا و مکان و در هر لحضه و به طور شبانه روزی،ارسال و نگهداری و امکان به روز رسانی راحت،امکان فروش یک محصول و طراحی پیام که به میتوان نیاز و سلیقه مشتری را شناخت و محصول را با توجه به ان نیاز عرضه کرد.به علاوه از هزینه کمتری از تبلیغت در رسانه نیز میباشد.در کل اگر میخواهید در لول بالا کار کنید و در عرصه فعالیت بافی بمانید حتما باید از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید
تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی میباشد که شما باید بسته به نیاز خودتان و بسته به نوع و شکل کاری خود مدل تبلیغی خودتون رو انتخاب کنید.