گرافیک, لوگو

طراحی لوگو موشن

لوگو در واقع نشانگر نام و نشان برند شما است اما لوگو موشن را می‌توان به عنوان قلب تپنده برند معرفی کرد. لوگو موشن به برند شما شخصیت، احساسات و پیام بصری می‌دهد و به خوبی می‌تواند روی مشتریان و مخاطبان شما اثر مثبت بگذارد. از این رو طراحی لوگو موشن در مسیر برند سازی یک گزینه طلایی و مهم به حساب می‌آید. کسب و کارهای موفق از لوگو موشن به عنوان یک ابزار قوی بازاریابی و یک استراتژی تبلیغاتی مهم استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما کوچک یا بزرگ است، اگر می‌خواهید برند خود را به عنوان یک نشان حرفه‌ای، معتبر و باکیفیت نشان دهید، چاره کار تنها استفاده از لوگو موشن است. در ادامه به بررسی اهمیت طراحی لوگو موشن، ضرورت، چرایی و مزایای این کار پرداخته شده است.

اهمیت طراحی لوگو موشن در کسب و کار

اهمیت طراحی لوگو موشن در کسب و کار

لوگو موشن چیست؟

در ابتدا بهتر است برای رسیدن به اهمیت این کار، بدانیم که اصلا لوگو موشن چیست. زمانی که شما یک لوگو را برای کسب و کار خود طراحی می‌کنید، یک اثر دو بعدی روی کاغذ است که حجم، صدا و تحرکی ندارد. زمانی که به این اثر از طریق نرم افزارهای گرافیکی حجم، صدا و متحرک بودن داده می‌شود، به لوگو موشن تبدیل خواهد شد. در نهایت به شما یک فایل ویدئویی از کار نهایی داده می‌شود که می‌تواند در موارد بسیاری مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت استفاده و طراحی لوگو موشن

طراحی لوگو موشن می‌تواند گامی بسیار بلند و مهم در زمینه برند سازی و تبلیغات اثرگذار شود. با داشتن یک لوگوی متحرک به خوبی می‌توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و پیام خود را به آن‌ها برسانید. همچنین نام کسب و کار شما برای همیشه در ذهن مشتری حک می‌شود. با همین ترفند به خوبی می‌توانید به برند خود هویت اختصاری ببخشید و آن را در یادها ماندگار کنید. ضمن اینکه به یکی از ابزارهای تبلیغاتی بزرگ شما تبدیل خواهد شد. در هر برنامه، پیام رسان و شبکه اجتماعی می‌توانید این لوگو موشن طراحی شده را منتشر کرده و افراد را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

مزایای بهره گیری از لوگوی متحرک

مزایای بهره گیری از لوگوی متحرک

مزایای بهره گیری از لوگو موشن

اهمیت و ضرورت داشتن یک لوگوی متحرک برای کسب و کار به خوبی روشن شد. حال لازم است که به طور کامل با مزایای داشتن لوگو موشن نیز آشنا شوید. از آنجا که مزیت‌های بسیاری با داشتن این نوع لوگو برای شما به وجود می‌آید، در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود.

مشاهده
راهنمای طراحی لوگو برای مزون لباس

انحصاری بودن

با طراحی لوگو موشن می‌توانید یک لوگوی اختصاصی و منحصر به فرد را برای خود بسازید. در واقع این لوگو مانند اثر انگشت شما خواهد بود که بیانگر هویت شما است. به همین صورت لوگو موشن نیز بیانگر هویت برند شما می‌شود و کاملا اختصاصی طراحی خواهد شد.

انتقال پیام

با استفاده از لوگوی متحرک می‌توانید پیام و شعار مورد نظر خود را به خوبی منتقل کنید. معمولا پیام‌ها در قالب تصاویر متحرک و ویدئویی به خوبی به دیگران منتقل شده و در ذهن‌ها ماندگارتر می‌شوند.

طراحی حرفه‌ای و تخصصی لوگو موشن

طراحی حرفه‌ای و تخصصی لوگو موشن

تحریک احساسات

جالب است که بدانید با طراحی یک لوگوی متحرک خوب و حرفه‌ای می‌توانید مخاطب را با خود همراه سازید و احساسات و عواطف افراد را به خوبی درگیر کنید. در نتیجه افراد به سمت کسب و کار شما تمایل بیشتری پیدا می‌کنند.

هزینه کمتر و تاثیر گذاری بیشتر

انواع لوگو موشن یک روش تبلیغاتی به روز و کارآمد است. به نسبت سایر روش‌های تبلیغاتی دیگر بسیار کم هزینه خواهد بود و چندین برابر آن‌ها برای شما بازدهی به ارمغان می‌آورد. همچنین از آنجا که معمولا کسب و کارهای بزرگ و حرفه‌ای از لوگوی متحرک استفاده می‌کنند، با بهره گیری از این المان می‌توانید میزان کیفیت، اعتبار و حرفه‌ای بودن خود را به مخاطبان و مشتریان خود القا کنید.

موارد استفاده بسیار

با طراحی لوگو موشن می‌توانید از این ابزار تبلیغاتی در هر فضایی استفاده کنید. می‌توانید از این لوگوی متحرک در انواع ویدئوهای آموزشی و تبلیغاتی بهره بگیرید یا در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها آن را منتشر کنید. به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر و پربازده خواهد بود.

مشاهده
بررسی کلی طراحی لوگو

انواع شیوه‌های طراحی لوگو موشن چیست؟

امروزه لوگوهای متحرک به اشکال و شیوه‌های گوناگونی طراحی و ساخته می‌شوند. با توجه به نیاز شما، هدف شما از ساخت لوگو و پیامی که می‌خواهید به مخاطب خود انتقال دهید می‌توانید از هر کدام از روش‌ها استفاده کنید. در ادامه این شیوه‌ها معرفی می‌شوند.

طراحی لوگو موشن‌های اختصاصی

طراحی لوگو موشن‌های اختصاصی

فلت

این نوع لوگوی متحرک در واقع به صورت دو بعدی طراحی می‌شود. شاید در نگاه اول به نام آن جذاب به نظر نیاید اما باید بدانید که از طریق افکت‌های گرافیکی به همراه استفاده از صوت مانند یک انیمیشن جذاب طراحی می‌شود که جلوه خاصی را به لوگوی شما می‌بخشد.

سه بعدی

نسخه پیشرفته‌تر لوگو موشن‌های فلت، مدل سه بعدی است. همانطور که از نام آن پیداست از ابزارهای طراحی گرافیکی و افکت‌های سه بعدی در آن استفاده می‌شود و فضا را کمی جذاب‌تر از مدل قبلی می‌کند. میزان اثرگذاری آن بالاتر است و به همان اندازه زحمت و هزینه طراحی لوگو موشن سه بعدی نیز بیشتر خواهد بود. به همین خاطر بیشتر مورد پسند مجموعه‌ها و برندهای بزرگ است.

آماده

یک دسته از لوگو موشن‌ها هستند که از پیش آماده می‌شوند. در واقع لوگوهای متحرکی هستند که در قالب‌هایی محدود و رایگان در سایت‌های خارجی برای مخاطبان عرضه می‌شوند. شاید در نگاه اول گزینه خوبی برای استفاده به نظر آید اما باید گفت که در واقع این لوگوهای متحرک تنها یک سری تصاویر انیمیشنی است که روی لوگو نمایش داده می‌شود و اصلا به اندازه مدل‌های قبلی حرفه‌ای و تاثیر گذار نیست.

چگونه یک لوگو موشن حرفه‌ای بسازیم؟

چگونه یک لوگو موشن حرفه‌ای بسازیم؟

 

مشاهده
گرافیک چیست؟وظایف یک گرافیست

نکات مهم در طراحی لوگو موشن

برای ساخت یک لوگوی متحرک حرفه‌ای و موثر لازم است که مواردی را مدنظر قرار دهید. در گام اول باید بدانید که هدف شما از طراحی این لوگو چیست و کسب و کار شما چه مزایا و نکات مثبتی دارد و روی همان موارد تمرکز کنید. رده سنی، جنسیت و قشر مخاطبان خود را بشناسید و متناسب با حال و هوای آن‌ها لوگوی مورد نظر را طراحی کنید. همچنین خلاقیت و ابتکار یک مسئله مهم در زمان طراحی است که اگر این مورد در طراحی لحاظ نشود، نمی‌توان انتظار یک خروجی حرفه‌ای را داشت. برای رسیدن به یک طراحی لوگو موشن حرفه‌ای، با اثرگذاری بالا و خلاقانه تنها کافیست که کار خود را به طراحان خبره کانون تبلیغاتی فرمو بسپارید. می‌توانید نمونه کارهای تیم را در سایت مجموعه مشاهده کنید و با مشاوران ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *